Testimony: Fox Sports paid bribes to win soccer tourney rights

Annette Crawford
November 15, 2017

Burzaco's testimony is part of a trial of several ex-soccer executives, who were charged as part of an worldwide investigation into corruption in global soccer.

Fox allegedly signed a pact with an Argentine media company to facilitate bribes to officials in FIFA's South American confederation in connection with TV rights.

Businessman Alejandro Burzaco (L) of Argentina arrives at the Federal Court in Brooklyn, New York, September 18, 2015. Forty-two people and entities have been charged in the case, of which 23 have pleaded guilty and two have been sentenced.

According to the Associated Press, Burzaco alleged that the bribes were paid via fake contracts for rights to Copa America and other events.

The court was presented with a series of contracts between Conmebol and T&T, relating to the extension of broadcast rights for the tournament in 2008. Burzaco said that Fox, by paying the bribes, "gained leverage and rights to broadcast its signal to Argentina" and other parts of the world, per the AP.


T&T, Burzaco said, had created a sham company to pay out the one off cash sums. Burzaco had earlier told the court that Fox had become the majority owner of T&T in 2005.

Fox Sports, Televisa in Mexico and Globo Comunicacao and Participacoes SA in Brazil did not immediately respond to requests for comment.

Earlier in the day, Burzaco had also said he had paid bribes to the three former football executives on trial.

Jose Maria Marin, 85, the former head of Brazil's federation and once on FIFA's organizing committee for the Olympics; Juan Angel Napout, 59, a Paraguayan and former FIFA official who was president of South American soccer's governing body; and Manuel Burga, 60, a Peruvian soccer official and former member of FIFA's development committee, are on trial, accused of taking bribes and kickbacks.

Other reports by Iphone Fresh

Discuss This Article

FOLLOW OUR NEWSPAPER